Industrieweg 2g, 2631PG Nootdorp Nederland T: 06 15 17 87 78

Facebook Marketing

Social Media Marketing 

Voor ondernemers is het een veelgestelde vraag: waar kan je budget beter worden besteed als het gaat om Facebook-advertenties versus Google-advertenties?

Het antwoord is echter niet zo eenvoudig of duidelijk als de vraag. En dat is het zelden, vooral als je twee industriële titanen tegen elkaar plaatst.

Aan de ene kant heeft Google naam gemaakt als de go-to-zoekmachine van internet. Aan de andere kant houdt Facebook meer dan een vierde van de wereld in contact met vrienden. Beide zijn waardevolle plekken om te adverteren, maar om verschillende redenen. Welke campagne u kiest, hangt af van verschillende factoren. Eerst een definitie van beide soorten reclame.

 

Wat is Facebook-reclame?

Facebook-advertenties zijn een betaald systeem waarmee bedrijven merkberichten kunnen weergeven aan gebruikers van ‘s werelds grootste sociale netwerk. Plaatsingen op Facebook omvatten de nieuwsfeed, de zijbalk en het publieksnetwerk op mobiel.

Wat zijn Google-advertenties?

Google-advertenties zijn een betaald systeem waarmee merken hun berichten in het hele Google-netwerk kunnen versterken. Dat omvat meer dan 2 miljoen websites op zijn display-netwerk en, op zijn zoeknetwerk, de resultatenpagina’s van 3,5 miljard dagelijkse zoekopdrachten.

Facebook-advertenties versus Google-advertenties.

Zowel Google als Facebook hebben een bereik dat zich uitstrekt tot in alle uithoeken van het internet. Het Google Display Netwerk bereikt 90% van de mensen online en het aantal zoekopdrachten in de eigen engine is boven de biljoen geweest. Facebook is ‘s werelds grootste sociale netwerk, met meer dan 2,2 miljard gebruikers.
Adverteerders zijn geen van beide vreemden: Google en Facebook bezitten wereldwijd 60% van de digitale advertentiedollars. Nu Google domineert, is het duidelijk dat er voor elk wat wils is op het netwerk, maar tegen welke prijs? Hier zijn een paar dingen die u wilt overwegen voordat u de een boven de ander kiest.

OIP